onsdag 13 februari 2013

DT-presentation annmari

Ditt namn, ålder och var bor du?

Jag heter Ann Mari men skriver oftast annmari eller bara am. Jag blir 52 år nu i april. Jag bor i Halmstad med sambo och mina två barn på 20 och 23 år, men kommer från början från Norrköping

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
På våren 2004 var jag inne i vår ena bokhandeln och där satt två tjejer och demade.En höll på med kalligrafi och den andra pysslade med sitt fotoalbum. Hmmm, det där verkade kul tyckte jag och skulle anmäla mig till en studiecirkel i scrapbooking som det visst hette. Men tyvärr var det fullt. Ett tag senare var jag åter inne i bokhandeln och fick då reda på att det blivit en återbudsplats till cirkeln. Tackade snabbt ja till platsen och sedan dess är jag fast, även om det går upp och ner i produktionen :-)

Vad inspirerar dig?
Hittar mycket inspiration på nätet och på träffar. Får inte så mycket gjort när jag är på träff men när jag kommer hem så brukar inspirationen flöda igen.

När skapar du som bäst?
Bästa tiden för mig är på sommaren då jag ser alla färger bra och tydligt hemma vid soffbordet.

Hur organiserar du din plats?
Organiserar??? Min sambo skulle säga att jag brer ut mig överallt. Har tyvärr  inget eget rum till min hobby utan har grejer både i köket, där jag har en egen bokhylla som inte räckte till vidare länge.  Massa grejer har jag i min scrappväska som står i vardagsrummet. Resten finns på golv och i hyllor i sovrummet. Ja jag finns överallt i lägenheten.

Vad skapar du helst?
Layouter och kort. Är inte så mycket för altrade saker.

Varför är det roligt att scrappa?

För att man kopplar av på ett himla skönt sett och att man får så många härligt nya vänner runt om i landet.

Din blogg:
http://annmari.blogg.se/

Här är min LO som jag gjort på temat Vinteraktivitet. Gillar snön när jag kan fota vackra bilder.


Bjuder även på ett kort jag gjort som jag är himla nöjd med.



3 kommentarer:

Mackan sa...

Välkommen, Annmari!

Lina sa...

Välkommen hit annmari!

Lena_J sa...

Velkommen, blir spennende og se hva du bringer frem i fremtiden :-)