torsdag 10 januari 2013

Många har lovat...

Jag har alltid velat åka till London men som av magi har det aldrig blivit av.

Redan när jag gick i nian skulle jag åka dit med min pojkvän men blev liggandes sjuk i hög feber och kunde inte åka med på resan. Många år senare lovade min sambo att vi skulle åka till London men innan vi kom iväg var den relationen över.

Av en senare pojkvän fick jag en Londonresa i födelsedagspresent men eftersom det tog slut strax efter min födelsedag blev inte heller den resan av.

Detta berättade jag för min nya kärlek, att det är något illavarslande med London. Det tyckte han också och tänkte att det är bäst att jag ser till att ta henne till London, annars kommer det inte att hålla! Och detta är en man som håller alla löften så till London kom vi! Och nu drygt nio år efter resan är vi fortfarande tillsamman, gifta och har barn.


Men det ligger nog något i det han räknade ut min man, att det var bäst att ta mig till London!


3 kommentarer:

cissi sa...

Vilken tur att ni kom iväg till London både för förhållandet och för chansen att se och uppleva denna underbara stad! Jag älskar London så mycket så jag gifte mig med en man som är född i London:)

Lina sa...

Ibland är det helt hopplöst med vissa saker. Tur ni kom iväg och att det till slut bringade tur. :)
Härlig LO!

Mackan sa...

Härlig historia! Ja, London är fint.