måndag 7 januari 2013

Jag lovar...

I scouterna där jag varit medlem sen jag var liten finns ett scoutlöfte som lyder "Jag lovar att efter bästa förmåga följa scoutlagen". Scoutlagen består av sju punkter som jag tycker är väldigt bra regler att leva efter, men löftet är nog ännu bättre. Just att göra sitt bästa, mer än så kan man ju faktiskt inte göra.

Jag kan nog påstå att jag har den inställningen till det mesta, att jag ska göra mitt bästa efter min förmåga. Så när jag gjorde denna första sida i min nyskapde Art Journalingbok så skrev jag upp saker jag ska göra mitt bästa att tänka på i mitt liv.

En närbild på texten, bakgrunden och hjärtanen i röd akrylfärg.


3 kommentarer:

Mackan sa...

Så fint, Lina!

Lena_J sa...

For en flott ide. Det er nok viktig og minne seg selv på en gang i blant hva som er viktig ja :-)

Anonym sa...

Gilla lycka till med resan!