lördag 5 januari 2013

Art Journaling


Hei alle dere hobbyglade her i ScrappaLoss :)

Det er blitt første lørdagen i 2013, og jeg er så heldig til å få den store ære av å være gjestedesigner for dere denne måneden. Jeg deltok på en utfordring på blogg/facebook for en tid tilbake, og var så heldig å bli trukket ut. Tusen takk, det var en stor overraskelse og ære å få mail om! :)

Det er sikkert en del av dere som ikke kjenner meg, så jeg vil aller først være så høflig å presentere meg selv :)

Namn, ålder, familj:
Jeg heter egentlig Renate, men i scrapbooking og forumverden går jeg under Scrappegal eller Scrappegal Sørlending. Jeg bor i byen Kristiansand i Norge, er blitt 30 år gammel, og bor sammen med min samboer Øyvind og våre to barn. Jeg har en sønn som fylte 2 år nå i julen, og fødte en datter i oktober 2012. Så nå etter jeg fikk barn, har jeg fått to fantastiske scrapbooking-motiver :)

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Den første gangen jeg snuste litt på kortlaging, var julen 2007 da jeg prøvde meg på noen julekort. Jeg var på mitt første kortlagingskurs i februar 2008, holdt av Hilde aka Stempelgal. Fra den dagen var jeg avhengig :) Jeg lagde lenge bare kort, til alle venner og familie som hadde bursdager. Etter en stund ble jeg invitert med på et kurs i å prøve meg på å lage albumsider også. Deretter var veien kort til også andre prosjekter innen scrapping, som altered art, bokser, art journaling og mixed media.

Hva som fikk meg til å starte med scrappingen var at min samboer jobbet så mange timer i døgnet at jeg fant ut at jeg måtte finne meg selv en hobby for å underholde meg selv. Da jeg fant ut at jeg trivdes med dette, bestemte jeg meg for at jeg virkelig skulle gå inn for å lære mest mulig for å utvikle mine ferdigheter videre. Det har vært en fantastisk reise med masse sosiale treff rundt om i Norge, kurs og mange nye bekjentskaper.

Vad inspirerar dig?
Det som inspirerer meg aller mest, er inspirasjonsbilder jeg finner rundt om på internett, skisser eller å se på prosjekter som andre har lagd. Jeg blir veldig inspirert av å kikke rundt i blogger for å se hva som rører seg i scrappe-verden. På den måten utvikler jeg også min egen stil, og adopterer noen nye teknikker her og der. Jeg blir også veldig inspirert av å reise på kurs. Lære nye teknikker, nye stilarter, nye produkter å kjenne og så videre. Jeg har stor interesse av å lære nye ting, og koser meg med å teste dem ut innen min egen stil. I tillegg inspirerer det meg å jobbe som grunnlegger av det norske forumet innen scrapping og mixed media, Scrappeland.no. Det er både lærerikt og inspirerende :)

När scrappar du som bäst?
Jeg scrapper som best når jeg har masse musikk på, er alene hjemme, og har en oppgave som skal løses! Og når jeg får leke meg og søle med masse spray, medium og mixed media teknikker.

Var scrappar du?
Jeg har et eget scrapperom der jeg sitter og scrapper. Det er ikke så stort, og har veldig mye scrappesaker. Så der er det alltid rotete, hihi :) 

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jeg scrapper mest LO'er og Art Journaling sider for tiden. Det varierer litt, men det er som regel det jeg kommer tilbake til å trives best med. 

Varför är scrapbooking så roligt?
Hmm... vanskelig spørsmål...
Jeg tror det må være fordi jeg får utfolde meg, lage noe, utforske og leke meg med ulike teknikker for å komme fram til et resultat. 

Mer av det jeg lager kan dere finne enten i bloggen min: www.scrappegal.no eller på det norske forumet jeg driver innen scrapbooking og mixed media, Scrappeland.no


* * * * * 

Tilbake til oppgaven jeg har fått som gjestedesigner nå i januar. Temaet for måneden er jo LØFTER
Her måtte jeg tenke litt for å komme opp med en løsning. Til slutt ble jeg inspirert til å lage en Art Journaling side. Vi har jo starta et nytt år, og som nevnt av de andre jentene, er det jo mange som har nyttårsløfter. Dette inspirerte meg til å lage meg en egen Art Journaling bok for det nye året 2013, som skal inneholde sider av litt dypere mening om ting jeg kan fokusere på gjennom året for å bli et bedre menneske for mine omgivelser. Til slutt kom ideen om at det beste man da kan gjøre, er å gjøre sitt beste. 
Ut fra denne tanken, kom tittelen til meg på engelsk;





8 kommentarer:

Lina sa...

Välkommen hit! Vilken häftig Art Journalingsida du har gjort!

Luce sa...

Kjempeflott side Renate! Herlig bakgrunn i flotte farger, og flott med alle elementene undet motivet!

Mackan sa...

Välkommen! Vilken häftig art journaling!

Graciela/Cielo sa...

herlige art journaling Renate! mange flotte detaljer og lekre farger!
grattis som gjeste designer :)
Klem Graciela

Scrappegal sørlending sa...

Tusen takk alle sammen!! Herlig mottakelse! :)
Takk for at dere ville ha meg som gjestedesigner denne måneden!

Lena_J sa...

Velkommen inn hit. Flott og lese mer om deg, og en hærlig art Journal du viser frem. Jeg blir så fascinert av stilen. Men har dessverre enda ikke turt prøve meg.. Men når jeg får se mer av deg skal du ikke se bort i fra at det plutselig kommer noe herfra også :-)

Scrappegal sørlending sa...

Lena:
Bare å prøve!! Du vil ikke angre!!
Man blir bitt av basillen, og det blir en helt ny måte å kreere på, og man kan få utløp for mye tanker og følelser!

Anonym sa...

Gillar mycket fräckt samt snyggt! Kerstin