söndag 23 december 2012

Julförberedelser

Så här dan före dan skulle vi ju visa upp alster av er läsare hur ni förebereder inför julen. Tyvärr har vi inte fått in några alster så jag passar på att visa lite bilder på vad jag har gjort under december. Det blir inte så mycket pysselinspiration men jag hoppas att det går bra och att ni får lite julstämning istället.

Det har blivit både mat och godis, som det brukar bli när det är jul. Det blev visst bara foton på det gottigaste här. :)

Det tillhör inte vanligheten att jag gör pepparkakshus men i år var det dags.

Bakade dessa lussekatter till min advenstfika jag hade första advent.
 
Det smög sig in lite pyssel med.
 
Traditionsenliga saffransbullar utstansade med en pepparkaksform, i år blev det hjärtan.
 
Ett tips för att få fina pepparkakor är att kavla ut degen direkt på bakplåtspappret.
 
De ser inte så goda ut men de är dem. Choklad- och cornflakes-godisar, enkelt, gott och inte för sött.

Jag önskar er en skön uppesittarkväll.

2 kommentarer:

Scrap, pyzzel och mat sa...

Oj, vad du hunnit med. Det ser jättegott ut :-)
God-Jul

Lena / AngelBitch sa...

Så flink du har vært til og bake.. Ble bortskjemt jeg. Her kom det ei venninne og leverte to esker med kaker.. Namenam ;-)