måndag 10 december 2012

Julfint

"I väntan på julen" är månadens tema. Jag tänkte visa lite julmys jag har gjort här hemma inför julen. Inte så mycket som egentligen är scrappat, mer som lite allmän inspiration.


En betongbricka med ljus, mossa och lite dekorationer är fint på bordet. Jag har satt washitejp runt ljusen.


En vanlig glasvas med mossa runt en amaryllis. Jag har dekorerat med lite vita bollar och små vita "blommor" på tunn ståltråd. God jul-skylten är köpt i en blomsteraffär.




Ett pepparkakshus efter färdigköpta husdelar. Tog det godis som fanns hemma, så takdekorationen är minimarshmallows. Renen och den lilla familjen ärvde jag av mormor. Minns jularna när jag var liten och de här figurerna stod bredvid kyrkan som mormor alltid hade framme på julen. Nostalgi!
En liten ljusslinga lyser upp det hela på kvällen.

Ha en god jul, allihop, och ett gott nytt år!

Scrappa på!


1 kommentar:

Lina sa...

Så fina saker du har gjort. Gillade verkligen det första ljusfatet eller vad man ska kalla det. :)