onsdag 5 december 2012


Hej

Månadens tema är i "väntan på julen". Här kommer delar av min julplanering.
I somras så började jag med en utflyktsbok, där jag skrivit ner sådant som vi kunde göra under sommaren. HÄR, HÄR och HÄR.



Nu har jag fortsatt i boken, även om det blev lite blandat med måsten att göra i jul och kul saker att göra i jul.



Tyvärr började jag i en bok med mycket dåligt papper. För att sidorna ska gå att använda så måste jag måla dsidar med gesso innan det går att göra något med dem.

Jag har medvetet valt att hålla alla sidor platta, så att inte boken ska spreta allt för mycket. Då får sidorna istället dekoreras med tape, stämplar ocjh glittter.



Stämplarna är färglagda med mina nya kompisar "Gelatos". Jätteroliga vattenlösliga, syrafria kritor som man både kan måla direkt med eller använda som akvarell. Lite stickles har också fåttt vara med.

Nu hoppas jag att alla får en kul jul och inte gör en massa måsten bara för att alla andra tycker att man ska göra si eller så och då ska det eller det vara frame.

Ha en jättebra jul

Kramar Marie

4 kommentarer:

Mackan sa...

Trevlig idé! Måste testa Gelatos. Aldrig hört talas om dem.

Päivi sa...

Vilken härlig bok och vilken härlig idé!!! Verkligen fina sidor!

Ha det bäst!

Lina sa...

Vad kul att du har fortsatt på boken trots att det har blivit jul. Det blir ju lite som en årsalmanacka som man kan ta fram och kolla på under hela året.

Anonym sa...

Så jättefina sidor du gjort! Tycker

Kerstin