lördag 8 december 2012

Ett gästdesign inlägg!

Hejsan!

Jag har fått äran att vara gästdesigner här på ScrappaLoss under december månad och kommer att blogga varje lördag framöver. Först en kort presentation kring mig.

Namn, ålder, familj:
Jag heter Camilla Jonsson, kallas Milla eller Milla80 på forum och är 32 år gammal. Jag bor i Fällbäcken som ligger strax utanför Skellefteå med min sambo, 3 barn (en flicka och två pojkar) samt vår hund Nelson.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Första gången jag träffade på scrapbooking var 1999 då jag var AuPair i USA. Men jag har alltid gillat att pyssla även som liten. Jag provade på litegran i USA, men det var först hösten 2005 då jag väntade vår dotter jag skapade ett album i formatet 9x9.

Vad inspirerar dig?
Jag inspireras av allt möjligt. Men mycket av andra scrappare, bloggar och forum. Men även sånt man ser i vardagen kan inspirera. 
När scrappar du som bäst?
Då jag har inspiration och tid att sätta mig ner. Brukar oftast vara på kvällen då barnen sover.
Var scrappar du?
För närvarande har jag ett bord med mina scrappsaker i ett rum som varit scrapprum/datarum. men då vårt tredje barn föddes har det mer och mer tömts eftersom det kommer bli hans rum. Så snart får det kanske bli köksbordet.
Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag gör lite av allt möjligt. Mest layouter, altrat och mixed media. Men även kort, oftast då om någon fyller år.
Varför är scrapbooking så roligt?
För man får släppa loss sin kreativitet. "Klippa och klistra" och skapa. Sen har jag mött många nya fina vänner sedan jag började med scrapbooking.
Månadens tema är i "väntan på julen". Jag tänkte vissa er en tändsticksask jag altrat att ha brevid adventsljusstaken här hemma:                                                                                                                                                                                                                                                                                


En närbild på bara tändsticksasken:

Jag täckte först tändsticksasken med ett rött cardstock. Sen stansade jag ut kanten med en Marta Stewart stans som jag har embossat med vit embosspulver för att få extra effekt. Jag satt fast ett grönt siden band som jag kletat litet glitterlim på för en glittrigare effekt, trätt ett rött band genom en vit och svart knapp. Stämplat god jul på det mönstrade papperet och slutligen satt fast en knopp så man kan dra ut tändstickorna.
Hoppas detta kan inspirera er till att skapa, ser framemot att få blogga nästa lördag igen.

4 kommentarer:

Lena / AngelBitch sa...

Så hyggelig og lese litt om deg :-)
Og den fyrstikkesken var bare så nydelig, og gjenomført.
Gleder meg til og se mer av deg fremover.. Og jeg titter innom bloggen din også jeg når jeg har tid :-)

Telt-entusiast sa...

Lekkert!

Lina sa...

Vad kul att få läsa lite om dig och få se din fina tändstickask. Ska bli roligt att få se mer av dina alster.

Mackan sa...

Välkommen hit!