lördag 15 december 2012

En altrad mixmedia kakburk!

I våran familj så är det 4 av 5 som fyller år mellan 1 december och 2 januari. Så december månad är inte bara en månad med julförberedelser och julfirande för oss. Det blir en hel del kalasande, bakande samt fikande. Hade en tom pepparkakasburk som jag var på väg att lägga i återvinningen då jag kom på att jag kunde ju altra den. Lite i mixmedia stil med lite blandade material. Så det fick bli en pryndnad på vår köksö samtidigt som den fungerar som kakförvaring. Jag och sonen bakade även kanelsirapskakor inför kommande kalas på söndag som vi fövarande i burken.





















 
 
 
 
Jag har först klätt in topen på bukens lock med papper från en gammal pocket bok. Sen har jag med hjälp av masker kladdat gesso över, som jag låtit torkat innan jag målade över med vit akrylfärg och sprayade med en brun glimmer mist. Jag stansade ut kvistar med en Martha Stewart punch samt texten kakor är utstansad. Hjärtanen har jag virkat och övriga dekorationer är knappar, blommor, bling på tråd samt klisterbokstäver och spets.
 
Några närbilder:

Önskar alla en trevlig tredje andvent imorgon!
 
Med vänliga hälsningar Milla.

1 kommentar:

Lina sa...

Smart att använda en färdig kakburk att "bara" altra. :)