onsdag 21 november 2012

Snakkis

Denne gangen kommer det ingen tutorial fra meg i det hele tatt. Jeg må ærlig innrømme at tiden har ikke strukket til. Og alle mine scrappesaker ligger redde, alene og forlatte i noen pappesker.
Ja, for jeg er på flyttefot. Jeg har kjøpt meg leilighet, og har hatt mer en nok med flyttingen.
Så denne gangen blir det nok bare litt skravling :-)

Alle scrappere finner inspirasjon i forskjellige ting.
Jeg finner gjerne inspirasjon der andre trenger hjelp. Jeg genuint liker og lage tutorials. Så igjen oppfordrer jeg til og legge inn forslag om hva dere kunne tenke dere at jeg lagde en tutorial om.

Ellers så blir jeg inspirert av veldig mange blogger, YouTube, diverse forum, pinterest, Google og treff.
Jeg kan finne en blogg, og bli sittende og lese den i tre hele dager. Helt til jeg har lest absolutt alt. Og jeg synes at blogger-en er helt fantastisk, uten at jeg nødvendigvis noensinne kommer til og lage kort i den stilen som bloggeren har gjort. Jeg blir bare så fascinert av enkelte ting, og elementer. Andre ganger befinner jeg meg med 20 åpne faner, fordi jeg finner noe nytt og spennende hele tiden. Så leselisten min blir bare lengre og lengre. Jeg tror ikke at det for meg personlig er mulig og bli mett på inspirasjon.

Liker også veldig godt og delta på utfordringer. Og 90% av det jeg lager, lager jeg til utfordringer. Det er fantastisk gøy og prøve noe du aldri ville ha gjort på egenhånd.

Og som alle andre scrappere så drømmer jeg om stor scrappeplass, og stor rikdom. For med stor rikdom kunne jeg handlet enda mer. Kjenner at jeg skulle ønske jeg kunne bestilt et klubbkitt hver måned. Det hadde vært en spennende utfordring det!
Og handlingen hører jo med til hele hobbyen ;-)
Ofte handler jeg inn til noe jeg har blitt inspirert av. Men innen jeg rekker og bruke det, så har jeg funnet en ny inspirasjon, og glemt hvorfor jeg handlet akkurat den tingen.
Og jeg har alt for mange "ting" liggende som aldri har blitt brukt. Jeg bør vel kanskje utfordre meg selv til og bruke minst en ny ting hver gang jeg lager et kort. Og det jeg ikke får til og brukes burde vel kanskje selges, eller doneres videre :-)
For den berømte kjøpestoppen ser ut til og ha en stor defekt.
Den virker ikke!

Kjenner du deg igjen?

Jeg skal derfor nå utfordre meg selv til og la meg inspirere av et av kortene jeg har sett i dag, og lage noe i samme stil. Og bruke noe jeg ikke har brukt før i stæsjet mitt. Jeg må bare få pakket opp alle scrappesakene.
Og her kommer et lite bilde ras av bilder jeg har latt meg inspirere av i dag :-)







1 kommentar:

Mackan sa...

Trevligt inlägg, och ja, jag känner verkligen igen dina tankar. Tror att många scrappare tänker så :-)