onsdag 14 november 2012

Presentljus

Månadens tema är ju ljus och då tyckte jag att det passade väldigt bra med detta inlägget med just ljus.
Såg detta presenttipset på Colorful life och tyckte det passade utmärkt även att använda sig av hemma också.

Jag har ju tidigare nämnt att jag har ett rätt stort fat med stenar i där jag har olika sorters ljus på. Tipset går ut på att helt enkelt sätta washitejp på utsidan av värmeljusen. Det piffade verkligen upp det hela. När de står på fatet så syns ju metallkoppen som ljusen är i och på detta sättet så blev det lite finare.

 
Jag använde mig av såna där stora värmeljus eftersom det är oftast den sorten jag har på fatet.
 

Här kan man se hur det just nu är arrangerat med ljus och stenar. Inte särskilt avancerat men det måste det inte alltid vara för att ge stämning. I bakgrunden syns min altrade tändstickask.




2 kommentarer:

Mackan sa...

Jättebra tips! Tack.

Lena / AngelBitch sa...

Utrolig flott tips. For de ser unektelig litt kjedelige ut når metallet synes :-)