måndag 15 oktober 2012

Tänd ett ljus

Nu när det är höst och det blir mörkt tidigare på kvällen är det så härligt att tända ljus och mysa till. På mitt vardagsrumsbord har jag ett runt fat med stenar i där jag brukar ha olika sorters ljus. Jämte ligger en tändsticksask, lite trevligare än en tändare.
Men jag tyckte att asken var så ful och tråkig eftersom den hade blivit lite böjd och skadad. Kom då på att jag kunde ju altra en fin ask.

Sagt och gjort, här är resultatet.
Tycker verkligen att pennan som ger glittret som syns vid texten Höstmys är underbar. Den passar liksom överallt där man vill piffa upp med lite skimmer.


Här är asken bland stenarna där jag annars har ljusen. Färgerna gör sig inte helt på fotot bara.


Får nog bli att göra lite altrade askar med julmotiv att ge till folk framöver. Kanske istället/tillsammans med julkortet? Det tål att funderas över.


2 kommentarer:

Mia sa...

Jättefint :)

Mackan sa...

Fint! Hade varit roligt att se hela ljusarrangemanget.