onsdag 10 oktober 2012

Grattiskort

Temat på Scrappaloss i oktober är orange.
Jag har gjort ett grattiskort med orange som bas. Först lite olika papper klistrade ovanpå varandra, som jag sprayade med lite mist. I nederkanten lite washitejp. Jag ÄLSKAR washitejp för tillfället.
Jag tog blad från trädgården och målade dem med akrylfärg. Torkar förstås ihop så småningom, men vid det laget är nog kortet slängt ;-). Lite blingblommor fästes fast. Mistade en tag i grönt. Jag klistrade fast pengar inuti kortet, så för att hålla ihop det band jag ett presentsnöre i kanten.


Scrappa på!


4 kommentarer:

Scrap, pyzzel och mat sa...

Fint kort. Vad är det för fina blad som du använt?

Mackan sa...

Det är bambublad från vår trädgård, så det är inte något som håller en längre tid. Men på ett kort funkar det. Målade dem med akrylfärg.

Marie Andersson-Hjälte sa...

Väldigt vackert! Vilken kreativitet! Orange är min favoritfärg.

Marie Andersson-Hjälte sa...

Väldigt vackert! Vilken kreativitet! Orange är min favoritfärg.