onsdag 19 september 2012

Årets skörd

Den här månaden har vi skörd som tema.
Jag tänkte göra ett litet kollage i mixed media-stil.


Jag tog en canvasduk och klistrade på smörpapper lite knöligt. Målade allt med gesso och lät det torka ordentligt. Därefter torrchalkade jag över alltihop, och satte washitejp lite slarvigt i kanterna.


Jag hade fotat några grönsaker och frukter i vår trädgård och konturklippte ut dem. "Krukan" är en jeansficka som jag kletat torrchalk, akrylfärger och gesso på.
Lite dekorationer, en rubrik och lite rubons på vissa av kanterna, så var tavlan klar.
Mixed media är väldigt kul, man kan kladda mycket. Resultatet ska bli lite ruffigt.
Nu är frukterna för klara i färgerna för att det här ska bli ruffigt. Nästa gång ska jag använda textilier i stället, men jag tycker ändå att det blev en ganska kul tavla.

Scrappa på!


3 kommentarer:

Mia sa...

Superläckert!

Päivi sa...

Men sååå otroligt läckert!!!

Lina sa...

Vilken läcker tavla du har gjort!