måndag 20 augusti 2012

Sommartavla


I dag börjar skolan igen, och då kan det väl passa med ett sommarminne i sommarfärger.
Jag, Mackan, har gjort en tavelram till ett foto av min dotter och hennes stora kusin. Att göra en egen tavelrum är kul och snabbt gjort. Alltihop tog bara en dryg timme.
Jag började med att skära ut ramen i papp, så att den passade fotot. Jag klädde ramen med ett mönsterpapper och började sedan dekorera den.





Till fjärilen använde jag en stans. Gjorde sedan en likadan till som jag klippte till så att den blev lite mindre. En fjärilsstämpel målad med neocolour och lite stickles på blev en utstickande detalj.
Till spröten klistrade jag på lite kulkedja.


Jag klädde även baksidan. Det som gör att ramen står är en pappskiva klädd med mönsterpapper även den. Enklare och snabbare kan det inte bli.



Jag gillar Bubble Caps från Epiphany Crafts. Man får fina effekter när man sätter dem på små bilder, eller som i det här fallet årtalet.

Scrappa på!




3 kommentarer:

Anne/Scrappefruen sa...

Så utrolig LEKKER denne var!

Jeanettan sa...

Superläcker! Och väldigt kul att ge bort:-)

Päivi sa...

Så härlig tavla! Och underbar fjäril du gjort!!!