onsdag 22 augusti 2012

Sommarminne i bokfom

Hej i sommarvärmen

Här kommer mitt sommarminne som jag gjort till vår gammelfarfar.
Vi spenderade en tid i hans stuga, i Sälen, och tänkte att en liten bok kan man väl göra som tack.
   
  En gammal loppisbok tog jag som grund.


Jag började med att slipa, klistra på fina bokblad och tog sen Gesso på det.
Jag ville att bokbladen skulle lysa igenom något.
Här har ni insidan, vilket kommer försvinna då jag klistrat på ett ljust cardstock.
Sidorna är gjorda i dubbelvikt cardstock som jag sedan fäste under insidan,
och knöt ihop med två cardstock till. Kunde få plats med en massa sidor men ville ha gjort den snabbt.... 


Hoppas det kan inspirera någon....
Kul att få se dem isåfall.

Och här kommer lite saker jag hade tänkt "scrappa"-

Födelsedagskalender.
Väggklocka


3 kommentarer:

Mackan sa...

Så fint det blev! Han måste ha blivit jätteglad.

Päivi sa...

Så otroligt läckert!!!

Lina sa...

Verkligen en superfin bok. Vem som helst hade blivit glad för en sån. :)