onsdag 8 augusti 2012

Scrapförvaring

Sverige är ett ganska långt land och vädret varierar rätt mycket beroende på var man bor. I Halmstad där jag bor tycker jag att det har varit antingen regn eller soligt och varmt, inget mellanting direkt.

Nu är det bara ett par veckor kvar till skolorna börjar och hösten så sakta kryper inpå. Jag hoppas att jag ska få en massa ny inspiration till scrapping på mitt nya jobb. Genom att pyssla med barnen på fritids så brukar min egen skaparlust väckas till liv ordentligt.

Vi har ett projekt på gång när höstterminen drar igång. Alla barnen ska få göra en egen tidskiftssamlare av ett flingpaket där de kan ha sina teckningar och annat pyssel på fritids. De ska få dekorera den själv och så ska vi ha de ståendes i en hylla i korridoren så att alla kan få se de fina skapelserna. Återkommer här i bloggen med bilder på när de är klara.

Har ni gjort någon egen praktisk förvaring av lådor eller paket som ni har hemma? Jag passar på att visa upp min minibyrå som jag gjort av tändsticksaskar. Den är gammal (och lite sliten numera)  men den är väldigt praktisk och ganska lätt att göra nästan precis hur man vill ha den. Jag har brads, öljetter och lite annat smått och gott i den. Tar liten plats och lätt att ta med när man ska på scrapträff tex. Har medvetet inte satt dit några dekorationer just eftersom jag ville kunna ta med den och gissar att dekorationer hade lätt ramlat av eller blivit förstört.


Vill man ha tips på förvaring till sina scrapsaker finns det en grupp på Facebook med en massa tips, Förvaring för scrapsaker heter den.



4 kommentarer:

Lena / AngelBitch sa...

Ohh, takker for tips.. Skal inn på FB med den gang iallefall :-)

Scrap, pyzzel och mat sa...

Fin byrå. Bra tips på småförvaring.
Är det brads du har som knoppar?

Lina sa...

Ja, det är brads som knoppar. Jag har satt fast de med ett litet mellanrum mellan framsidan på asken och bradsen för att göra det lättare att öppna den. Från början hade jag tänkt att ha samma brad som fanns i asken som knopp men kom på att det blir jobbigt när man byter i askarna. Nu blev det mer enhetligt.

Mackan sa...

Snyggt! Tack för tipset.