måndag 9 juli 2012

Ut-flykts-måls-bok fortsättning

Hej

Jag fortsätter med min utflyktsmåls-bok. Jag har valt att hålla sidorna platta. Lite längre fram kommer det nog lite biljetter och foton som vill ha plats i boken och då kommer den ändå att bli lite tjock.

 

Stämplar och tape har fått stå för dekorationerna. Lite mer dekorationer och stämplar kommer nog att hamna på sidorna, men vem vet. Det finns så mycket kul ... som jag vill hinna med.

 

Flickan kommer från ett blompapper.

 

Varje uppslag går fort att  krävet lite arbetstid. Ska jag hinna scrappa i boken och genomföra några av utflytsmålen, så är det bäst att vara lite snabb ;-)




Tyvärr så är det dåligt papper i boken, så att alla sidor mmåste täckas med gesso eller akrylfärg.
Det gäller dock att planera in torktiden för akrylfärgen. Men det brukar jag varva med matlagning. Scrappa lite, laga lite mat, scrappa lite och laga lite mer mat ;-)




På alla uppslag finns det plats för mer text. Redan nu så vet jag att många av ideerna aldrig kommer genomföras, men meningen med boken är att den ska funka som en buffé, där man kan vraka och välja.


Ha en bra sommar och  hitta på masssa kul utan att det blir för mycket

Sommarkramar
Marie

1 kommentar:

Mackan sa...

Trevligt, Marie! Tror att det blir kanon när boken är klar. Hoppas du visar upp den då.