fredag 13 juli 2012

Kort av kaffefilter

Hej!

Då var jag (iffa) tillbaka med ett inlägg igen.

Jag dricker inte kaffe själv men har alltid kaffefilter hemma ifall någon kommer på besök. Har gjort ett kort med hjälp av ett sånt filter en gång förut och kom på att kaffe och fika är ju verkligen sånt som hör sommaren till, eller hur!!

Denna gången har jag valt att göra kortet så att det går att öppna det. Jag har använt mig av en av mina favoritprylar = öljetter =)

Jag har även använt en färg jag sällan använt förut men börjar tycka om mer och mer........nämligen blått! Vilken underbar färg det är!!


På framsidan har jag använt mig av en underbar die från Memorybox tillsammans med lite blommor.


Swirlen har jag gjort genom att använda skräpet som blivit kvar när jag stansat ut en swirl och smetat ut PearlMaker på den och sedan tagit bort den från kortet.


Insidan har bara fått lite dekoration så att det kan anpassas till den som sedan får kortet....


....och baksidan har fått en liten ficka med en tag istoppad + att jag för en gång skulle använt en av mina andra personliga stämplar =)



Som ni ser på kortet har jag valt att hålla ihop hela kortet med öljetterna och trätt ett prickigt band igenom så att det syns åt båda hållen.

Kram Iffa




16 kommentarer:

Margareta sa...

Underbart kort - och vilket bra sätt att använda "skräpet" - sånt giller ju jag, som brukar gå och fiska upp andras skräp ur papperskorgarna på våra träffar *fniss*
Kul idé att använda kaffefilter! och såå fint dekorerat, både ut- och invändigt! Snörningen med det prickiga bandet var pricken över i!!
Hoppas fredagen den 13:e blir en riktig lyckodag!! Kram!!

Ulla sa...

Jättehäftig och fina färger har själv tänkt att göra med kaffefilter har en bok jag köpt för länge sedan med en massa ideér men har inte blivit färdiga att göra något från den än.
Kram Ulla

Susy sa...

Vilket underbart härligt kort och vilken idé!
Jag älskar ju kaffe och bara av att se ditt kort blir jag så sugen på att fika och att scrappa! TACK!
Härlig färg du valt och dina dekorationer är underbara!

HA EN TOPPEN HELG!
KRAM SUSY

Lisa-olsi sa...

Vilket läckert kort.
Tuff vikning och fin färg.
Fint dekorerat och
din snörning är jättefin.
Ha en bra dag!
Kram

Jeanettan sa...

Härligt =0)

Kul ide`....

Päivi sa...

Så härligt kort!!! Härliga detaljer och fiffigt att just ha ett "öppningsbart kaffefilterkort" :) Och färgen gillar jag ;)

Ha det bäst! Kram

morkaren sa...

Sikken en sød og sjov ide at lave kort af et kaffefilter, og så, så smukt et kort. knus morkaren.

Annacarin sa...

Super snyggt!
Härliga detaljer, tack för bra tips!
Ha det gott, Annacarin

Marita vs snojbi sa...

sååååå humlans läckert och jag bara älskar din snörning i öljetterna sååå snyggt

Kraaam

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Iffa!
Ett så häftigt kort, gjort av ett kaffefilter, me like:) Snyggt med den blå färgen:)

Ha nu en härlig helg

Kramizar Marie

Rozzan sa...

Så påhittig du är!! Och jag blir verkligen kaffe o fikasugen nu:-)
Roligt med öljetterna och bandet..
Färgen är ju allldeles underbar, men jag gillar ju blått mycket:-)
Ha en fortsatt fin kväll
Kramiz

Karin sa...

Superfint, tack för tipset!
Hoppas du har en bra sommar!

Sandra sa...

Så läckert kort!! Olika former är ju hur kul som helst! kram

Lilla Pysselvrån sa...

Så himla fint! Kul idé att använda kaffefilter! Håller om att blått är en underbar färg!
Kram Erica

Mia sa...

Men ÅH så fint! ALLA detaljer är såååå himla fina!
Hoppas du har en underbar sommar :)
STOR kram från Mia

Stephi sa...

vilken cool vikning..annorlunda och fint