måndag 30 juli 2012

Göra egna mönsterpapper

Hej!
Att göra egna mönsterpapper tycker jag är superkul! Spraya, stämpla och kladda :)
Här kommer lite inspiration till det...

 Denna gången utgick jag från ett rosa cardstock...

 Valde passande stämplar...

 Här har jag stämplat med versacolor i silver och därefter lagt på klart embossingpulver.

 På med embossingfönen...


 Sedan gick jag på med distress ink- worn lipstick runt alla kanter.

 Så...

 Tim Holtz masker är skoj att använda, blir så effektfullt tycker jag.

 En liten stämplad nyckel... kommer inte synas snart. :)

 Lite cheese-cloth under bilden.

 Lite blommor...

 Målade chipboardswirls...

Klart!
För mig blev detta vad juli detta året respresenterade för mig, då vi den 7/7 2012 firade vår 5:e bröllopsdag :)

Hoppas ni alla har en härlig sommar!!!
Kram Sofia/ Fialisan




5 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Det där var verkligen en superfin LO!!
Tack för att du påminner hur smart det är att göra egna papper......det är så himla mycket man kan göra att man lätt glömmer bort en del =)

Kram Iffa

Tigerblomma sa...

Jättehärlig LO!

Mackan sa...

Jag håller med Iffa, glömmer bort att man kan göra egna papper. Ganska ambitiöst, men kul någon gång ibland.
Så fint det blev!

Nicky Chamallow sa...

I love this page ! wunderful !

Päivi sa...

Verkligen härligt bakgrundspapper blev det! Underbar layout!