fredag 29 juni 2012

Pyssel till växterna :)

Jag har sett skyltar i olika varianter hos växthandlarna och i andra butiker. Fick då lust att göra egna till mina växter.
Hittade bland allt byggskräp en lång smal bräda...
som jag sågade isär till lagom långa bitar...
målade sedan med vit färg.
Väl inne i pysselrummet tog jag fram mina älskade swirls :),

Alla klara...

Jag valde att skriva för hand, men man kan ju stämpla texten också om man vill :)

Gräslöken fick sig egna skylt,

tomaten sin...

och jordgubbarna och restrerande fick sina :)


Hoppas det kan inspirera till egna skyltar i era grönsaksland! :)

Ha en härlig sommar!!!

/Sofia (fialisan)




5 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Har inget grönsaksland......men en lite balkonglåda med jordgubb, tomat och gräslök i och detta var så mycket snyggare än de tråkiga som följde med plantorna.

Så fräscha med vitt och swirls är ju alltid så snyggt.
Måste berömma din handstil, så snygg och fräckt med de olika stora bokstäverna...........du behöver verkligen inte stämplar till att få till text på för det har du naturligt i din hand =)

kram Iffa

Helen sa...

Vilka fina pinnar till grönsakslandet!

Mackan sa...

Jättesnyggt, det där måste jag testa.
Håller med Iffa, vilka bokstäver du har fått till!

Päivi sa...

Men vad snygg du skrivit!!! Önskar jag kunde skriva lika snyggt :) Superfina växtskyltar!!!!

Ha det bäst!

Huset vid vattnet sa...

Snyggt. Detta ska jag lägga på minnet till nästa år. /Marie