fredag 15 juni 2012

Får man fresta med en glass?

Hej!

Idag är det då äntligen dax för mig (Iffa) att göra mitt första inspirationsinlägg här, så kul!

Temat för juni månad är sommar.......direkt när jag fick veta det poppade dagens kort upp!
Har vid något tillfälle sett kort som är utformat till en glass, och vad kan vara bättre att inspirera med här då än just ett glasskort.

Jag tycker om att göra min egen lilla twist på saker jag gör så jag har utvecklat kortet lite så att det blir på "the iffa-way" =) Istället för ett kort man öppar som vanligt har jag valt att göra kortet med tre sidor.

Kortet som helhet ser ut så här på framsidan....


Jag har valt ett av de underbara nya papprena från Maja Designs senaste kollektion, så fint tycker jag! Pinnen är en helt vanlig glasspinne som jag har mistat med egengjord mist på vatten och Perfect Pearl i rosa (syns tyvärr dåligt på kortet men den glittrar jättefint!) Grattis-stämpeln är embossad med Reprints embosspulver "Skylight" och stämplad på två biljetter utstansade från en TH-die. Har även satt på en söt liten charm i form av en glass =)


Som en liten dekoration på framsidan har jag även vikt ihop en liten bit av pappret till ett paket och satt floss runt.


För att få kortet att stänga sig har jag använt mig av magneter från Youdo, klart de bästa om ni frågar mig =)


Första sidan man möter när man börjar öppna detta kort är den här. Då personen som skall få detta kort kommer att få lite instruktioner av mig hur det skall läsas skall det sedan skrivas lite här.

Helt öppet åt ena hållet så att man ser framsida, baksida och första sidan när man öppnar så ser det ut så här....


Självklart har jag dekorerat baksidan med en av mina underbara personliga stämplar.


Helt öppnat på andra sidan ser kortet ut så här...


Här är insidan av hela kortet. I mitten har jag tänkt skriva min hälsning. Sidan till vänster är endast pimpad med lite Stickles och lite bling. Där ska jag sedan skriva lite datum och det vill jag inte avslöja här så mottagaren förstår att det är till just den personen =)



Sidan till höger är lite rolig. Dels har jag gjort ett litet hål där jag stoppat in en tag där det skall skrivas en av instruktionerna på och sedan har jag satt ett klistermärke som är en spegel! För att ni ska se att det verkligen är en spegel har jag även tagit ett kort där ni ser kameran,hihi....


Jag är ingen storätare av glass men just på sommaren blir det ofta en del glass. Så jag hoppas jag kunnat inspirera er med ett roligt sätt att göra kort på!


Kram Iffa


18 kommentarer:

Päivi sa...

Härligt!!! Full med fina detaljer och läckert somrig!

Ha det bäst!

Rosemarie sa...

Wow, du har gjort det igen! Ett helt underbart och unikt kort, jag har inte sett något liknande tidigare. Så många fina detaljer och den där lilla spegeln är ju jätteläcker.
Ha en trevlig helg!
Kram
Rosemarie

bili sa...

Härligt somrigt kort med fina dekorationer. Smart med spegeln :) kram bibbi

hjemmelaga@gmail.com sa...

Så lekkert!!!

Ulla sa...

Hej !
Häftigt att utforma ett kort till en glasspinne så spännande att få öppna detta kort och se på insidan av det. Många fina dekorationer. Du är en tusenkonstnär.
Kram Ulla

onkis sa...

Verkligen läckert.
Kram!

Kristina "ScrapSalig" sa...

Mumsigt glasskort och du har verkligen satt din egen prägel på det! Läcker och smart vikning för att inte tala om alla vackra detaljer som du gjort! Det ska verkligen bli roligt att följa dig och dina DT-inlägg här!

Varmt tack för din inspiration!

Kram

Margareta sa...

Läckert glasskort (mångsidigt t o m) Härligt!! Och fiffigt!!
Ha det gott!
Kram!!

Majsan sa...

WOOW såå läckert, så påhittig du är :). Vad passar väl bättre nu än ett glasskort =). Såå fint dekorerat och underbara papper, gillar massor :)

KRAMAR MAJSAN

vivis-pyssel sa...

Så häftigt. Så mycket fina detaljer och så många sidor.
Du kommer verkligen på att göra fräcka annorlunda kort.
Kram

Angelica sa...

Ett mycket snyggt kort!!
Kul vikning och verklig sommarkänsla.

Sindra sa...

Snyggt glasskort, gillar the Iffyway på det :)
Kramis

Lisa-olsi sa...

Finurligt, snyggt och "sött" kort.
Tufft med spegeln, jättefint papper.
Ha det gott!
Kram Lisa

Åsa/asamia sa...

Kanonfint kort du gjort, vad läckert det blev med glassen.

Mona sa...

Muuummmms glasskort har jag inte sett något innan det ska jag ha i minnet om jag behöver slänga ihop något fint i sommar. Mottagaren kommer att bli överlycklig när hon/han får det av dig. med alla fina detajer och fina papper. speglen var ju hur fräck som helst.
Du har lyckats igen Iffa
Kram Mona

Mia sa...

Åååh, så himlens fint :) underbara detaljer - love it! Kram!

Jessika sa...

Oj, vilket kort! Så roligt med alla detaljer. Jättefint!

Sewe sa...

Supersnygg och så många snygga detaljer

/Sewe