måndag 11 juni 2012

En ut-flykts-bok

Hej

Månadens tema är sommar. Jag har äntligen börjat med en bok där vi i familjen ska samla ideer på roliga utflyktsmål. Tanken är att vi ska fylla på med tex. badställen i närheten, roliga ställen att äta på, badhus, museer, ideer om båtutflykter osv . Det ska också finnas lite plats för att sätta in foton, biljetter eller annat som minne.




Jag tog en gammal anteckningsbok som låg och skräpade.
Utsidan var klädd med ett tråkigt tyg, men det målade jag över med gesso. Sedan gick jag loss med Dylusions spray, skrylfärg, masker, stickles och stämplar



De övre bladen är gjorda med en mask från Prima och akrylfärg i två gröna nyanser.

 

Insidorna är väldigt enkelt gjorda.
Tanken är att få ner ideerna och inte fastna i detaljer. Här har jag kladdat med akrylfärg och gesso. Korgen med blommor kommer från ett papper som var runt en blomma, som jag fick för ett tag sedan av min man.

 

 På denna sidan har jag mistat och maskat, stämplat och målat för hand på några ställen.

Tyvärr är det väldigt dåligt papper i denna bok. Det blöder och går sönder. Okej, jag kan klistra in blad i boken, men tanken var ju att det ska gå snabbt och vara lättjobbat.
Hade jag vetat det så hade jag nog letat efter en annan bok med bättre papper!

Ha en jättebra sommmar och hitta på så mycket roligt att du kan utan att stressa!!

Sommar kramar
Marie

5 kommentarer:

Mackan sa...

Kul idé och snyggt gjort!

Lina sa...

Smart tips! Lite smashbook över det hela.

Iffa ...... sa...

snygg!!
Det är verkligen så roligt....och viktigt tycker jag....att spara minnen på detta sättet, så perfekt!
Tänk så roligt ni kommer ha när ni tillsammans fyller denna med sommarens minnen, och sedan kan ni sitta och minnas och skratta ihop, så kul och värdefullt att ha.

Scrap, pyzzel och mat sa...

Ja, det är lite smaschbook över det hela. Tanken är att det ska går hyfsat snabbt, så att många tips kommer med. Jag komme lägga upp lite fler sidor längre fram på min egen blogg för nu är det mesta halvfärdigt. Barnen ska ockå få skriva in lite egna önskemål.

Päivi sa...

Härlig!