onsdag 23 maj 2012

Presentförpackningar

Hej, hej, Mackan här!

Att göra egna presentförpackningar ska var kul och inte ta för lång tid, de blir ju trots allt sönderrivna när mottagaren packar upp paketen.
Här visar jag förslag på två olika presentförpackningar.


I det första exemplet utgick jag från en liten förpackning jag fick en tepåse i på en restaurant. 
Jag brydde mig inte om att rita upp den i en större skala, utan jag ritade om den på fri hand på papper i en lugn färgskala.

Innan jag satte samman den stämplade jag med lite olika stämplar och målade några av de stämplade hjärtanen med neo colour.

Till det gjorde jag ett litet kort i samma stuk.

Jag satte fast kortet med presentband och silverband. Tycker det är fint när det går i samma färgskala.


Till nästa projekt använde jag hudfärgat presentpapper jag köpt i en pappersaffär. Jag stämplade det med hjärtstämplar och grattisstämplar. När jag slagit in mitt paket satte jag på två olika snygga presentband.
Jag delade på banden med den mycket användbara "banddelaren", vet inte vad det officiella namnet på den är.

Scrappa på!



Inga kommentarer: