söndag 20 maj 2012

Presentation GästDT Lisa



Ditt namn, ålder och var bor du?Jag heter Liselotte, kallas för Lisa, fyller 28 år i sommar och bor på Orust.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
En nyöppnad butik öppnade där jag bodde, en liten pysselaffär... Jag gick in dit, och var helt såld. Fick reda på att detta ganska nya fenomen kom från USA och kallades scrapbooking, började gå på kurser och har fortsatt sedan dess. Tror detta var runt 2005.

Vad inspirerar dig?
Jaa, fina fotografier som man kan scrappa med. Jag gör mest LO:s, så får jag fina kort blir jag lycklig när jag kommer på vad jag skulle kunna göra med dem :)

När skapar du som bäst?
Det kan gå långt mellan varje scrappass, i brist på tid, men när jag väl sätter mig brukar det bli ganska bra. Börjar jag med en LO har jag svårt att lägga ifrån mig den innan jag är färdig.

Hur organiserar du din plats?
Just nu har jag ingen självklar scrapplats, utan jag har med mig mina lådor, väskor och boxar överallt! När jag är mitt uppe i allt arbete så är det hysteriskt kaos runt omkring mig, men det kanske är för att man har så många idéer på samma gång! Därför tycker jag det är bra att gå på scrapträffar så man kan stöka ner lite där, blir då mer självklart att städa upp efter sig då också!

Vad skapar du helst?
Jag gör mestadels LO:s, ett och annat kort händer ibland att jag gör om någon fyller år.

Varför är det roligt att scrappa?
Det är så roligt för att man bevarar sina fotografier samtidigt som man får utöva sin hobby!

Blogg: http://lisaspyssel.blogspot.se/

3 kommentarer:

Päivi sa...

Varmt välkommen!!! Det ska bli riktigt kul att se allt du skapar här under sommaren :)

Ha det bäst!
Päivi

Mackan sa...

Välkommen!

Lena / AngelBitch sa...

Velkommen inn hit.. Gleder meg virkelig til og se hva du finner på her inne... Klemmepå.