lördag 26 maj 2012

Premiär för mig här inne!

Hej!

För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag ville komma och vara gäst-DT här inne under sommaren. Om jag ville, jag blev superglad =)

Vem är då jag?

Mitt namn är Elisabet, kallar mig ofta ScrapLisa eller iffa i cyperspace =) I somras startade jag min egen blogg och det har varit så roligt att blogga! Att nu få komma hit och gästblogga här är ju superkul!
Jag har två tonåringar här hemma och när tid finns så älskar jag att sitta vid mitt scrapbord och skapa.

Jag har alltid varit pysslig av mig. Det som fick mig att börja scrappa var när vi skulle åka på en rehabresa till Spanien för min dotter 2007. Jag hade då surfat runt på nätet och börjat "hitta" denna hobby som jag redan insåg att jag gjorde, om än i liten skala. Jag samlade alltså på mig broschyrer, biljetter, ("lånade" en dörrnyckel till vårt rum =) och allt jag kom över på resan + tog mängder av kort. Detta blev sedan ett helt album till min dotter så att hon alltid kan minnas sitt slit, och allt roligt som hände under de tre veckorna vi var där.

I början gjorde jag mest album, blev ungefär nio album i rask takt. Sedan började jag ge mig på det här med kortmakeri, vilket jag älskar och gör mestadels idag.

Här kan ni se lite kort jag gjort och ungefär vilken stil jag har....


Jag tycker även att det är väldigt roligt att altra olika saker. Några saker jag altrat......



....och tycker även att tags är kul att göra .....


Det kommer att bli jättekul att få gästa här inne i sommar =). Mitt första inlägg med nyskapande kommer jag att göra här inne 15 juni. Övrig tid är ni varmt välkomna in till mig =)

Kram Iffa

8 kommentarer:

onkis sa...

Grattis till din DT-plats.
Du gör så många fina alster.
Kram!

Päivi sa...

Varmt välkommen!!! Ser såå fram emot allt fint du kommer att skapa här till ScrappaLoss bloggen :)

Ha det bäst!

Margareta sa...

Grattis till DT-"sommarjobbet"!!!
Det ska bli kul att se allt fint du gör - har redan fått mycket inspiration!
Kram och Lycka till!

Lena / AngelBitch sa...

Velkommen.. Gleder meg til og se hva du finner på her inne.. Klemmepå

Stephi sa...

vad roligt! Grattis!!

Majsan sa...

MEN ÅÅH SÅ ROLIGT, STORT GRATTIS :)

SÅÅ UNDERBARA ALSTER DU GJORT :)


KRAMAR MAJSAN

Mikaela sa...

underbara skapelser!
Jag gillar verkligen 50 års kortet, den ska jag nog lifta!

Sandra sa...

Hej! Så fina saker du gjort! kram