måndag 14 maj 2012

en trevlig helg-ask

Hej

Att månadens tema är presenter har väl ingen missat.

Här har jag altrat en ask att ha i beredskap när jag blir bortbjuden. Jag gillar "trevlig helg"-stämpeln som är neutral. Det är ju inte alltid som folk fyller år, utan att man hälsar ju på ändå och då kan det vara kul att ha med något.




Asken var ursprunglingen fylld med chokladkulor, men det var länge sedan. Den har stått ett tag och väntat på att jag skulle göra något med den och nu har det äntligen blivit av.

Asken är målad med beige akrylfärg och sedan har jag chalkat kanterna. Panelerna är gjorda av guldfärgad wellpapp. Hmm ...guldfärgad wellpapp. Lite motsägelsefullt, men snyggt enligt mig ;-)

Asken har jag sedan dekoretat med en stor hjärtdie, en kvinna från ett cardstock samt naturligtvis blommor och bling. Jag ska utmana mig själv någon dag med att scrappa utan blommor. Undra hur jag klara det??

Ha det bra
Kramar MarieG

2 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Så vackert... Gillar den guldfärgade wellpappen väldigt mycket!

Mackan sa...

Kul ask! Och jag borde utmana mig själv någon gång att scrappa med blommor :-)