onsdag 16 maj 2012

Altrad ask

Jag har sagt till min mamma att hon gärna får samla fina band åt mig från kläder och annat där sånt kan finnas. Hon brukar lämna de till mig med jämna mellanrum. Nu sist fick jag en bunt i en fin ask.

Jag tyckte att det skulle passa perfekt att altra den fina asken, men ville inte göra om den för mycket då den var så fin i sig.

Här är först asken som den var när jag fick den.


Efter att jag altrat den med bland annat några band som låg i. Jag tyckte att de lila färgerna passade så bra till den bruna asken. Gjorde en egen blomma av ett band och en brad, gillar dem.


Jag knöt knutar på det lila bandet runt om och limmade bara fast det under knutarna. Blev en fin effekt.



Hoppas att ni blev inspirerade att altra en egen ask.


1 kommentar:

Iffa ...... sa...

Mycket snygg form på asken och det är ju så kul att altra =)

Hihi, så där gör jag oxå, sparar band från tröjor. I början var jag vansinnig på alla dessa band som de börjat sätta på kläderna..............men sedan när hjärnkontoret kommer ikapp en så inser man att det inte var så himla dumt ändå!

Kram Iffa