onsdag 4 april 2012

Scrappa oscrappigt?

Temat för april är ju oscrappigt och jag gav mig själv en utmaning genom att ta fram en påse med saker där jag samlat små saker jag tänkt kunde passa till scrapping.
Jag började med att hälla ut den för att se vad där fanns och vad jag kunde få ihop av det hela.

Det var inte helt lätt men till slut åstadkom jag det här kortet.


En liten förklaring av vad för saker jag använde mig av.
- Delicious-texten var egentligen örhängen jag fick med nån goodiebag en sommar från Aftonbladet.
- Blombilderna är stämplade med en liten broderad blomma.
- Den blåa bakgrunden är stämplad med en slags formbar skumstämpel som jag gjorde mönster i med hjälp av lite mynt.
- Sverigeflaggan satt fast i mina regnkläder jag köpte förra året, nån slags märkning att de var gjorda i Sverige eller passade för svenskt väder.
- Open here, är tagen från en bag in box-låda.

Vad kan du skapa genom att leta där hemma efter oscrappiga saker?


2 kommentarer:

Päivi sa...

Oj då det var verkligen mycket "oskrappigt" med :) Tror inte jag skulle få ihop ett helt alster så :) Snyggt!

Trevlig påsk!

allram/ Jenni sa...

Den flaggan sparade jag oxå men jag har inte använt min ännu. Får se vad man kan hitta på...