måndag 23 april 2012

Plåsterask

Hur ska man scrappa oscrappigt? Tja, man kan till exempel göra en ask till plåster med hjälp av oscrappigt material.
Jag tog en vanlig avlång plåtask och klistrade jeanstyg på den. För att få kanten lite snyggare, band jag presentband runt. Som dekoration använde jag gimmickar som har varit med i en serietidning, blodfärgade gasbindor med en spik i. De klistrade jag fast och satte plåster över den ena.
I mitten målade jag med röd pan pastel och satte ett litet plåster över det "såret".


Det enda scrappiga är bokstäverna till ordet plåster.
Våra plåster har legat på flera olika ställen i huset, nu är de samlade på ett ställe :-)



3 kommentarer:

Stephi sa...

haha...roligt och fyndigt:-)

Cattiegirl sa...

Häftigt med blodet på locket - skulle mina unfgar älska!!! :-)
Kram
//Cattie

Linda sa...

Denne var morsom. Flott eske :)