onsdag 14 mars 2012

Godispåsar till påsk

Hej

Nu är det vår och snart är det påsk.
I våran familj så brukar vi gömma godis på massa ställen i trädgården och sedan får barnen få leta efter dem.
I år tänkte jag vara ute i god tid, med att göra godispåsarna ;-)



Hitills har jag gjort fyra. Måste göra många fler, samt köpa fler sorters godis!


Påsen är en vanlig Zippåse, men det är nog inte så noga vilken påse man använder.


Etiketten har jag stansat ut med en die och sedan bigat på mitten. På denna så har jag använt dien som mask och innan jag stämplade dit glad-påsk.
På den lila, så embossade jag istället texten så att den skulle synas bättre på det mörka pappret.

Sedan är båda dekorarade med Blommor, band och  pearl maker.

Ha det bra
Kramar MarieG

3 kommentarer:

Päivi sa...

Perfekt!!! Och mumsigt ser det ut!

Skulle vi gömma i trädgården till påsk så måste nog allt vara vattentätt :D Vi har MASSOR med snö nu och lär ha kvar massor till påsk :)

Mackan sa...

Så fiffigt!

Galenpanna sa...

Så söta och så smart storlek, alldeles lagom!