onsdag 7 mars 2012

Enkla blommor

Idag är det jag, Lina /Pyssellina, som har bloggdag.
Nu när våren närmar sig så är det så härligt med alla blommor som komma skall. Det ger en massa energi och är fint och fräscht.

Jag vill visa hur man enkelt kan göra en blompinne av gamla ljusmanschetter.


Jag har använt en grillpinne som grund. Det går ju att använda vanliga blompinnar med beroende på hur stor/lång man vill ha den färdiga blompinnen. Sedan virade jag en grön blomstertejp (av något slag) runt hela pinnen. Letade i min hög med ljusmanschetter för att hitta några passande blad som jag trädde på pinnen och fäste med blomtejp. Sedan tog jag tre färdiga blommor till själva blomman. En satte jag på toppen i det hålet som redan fanns. Förstärkte med lim från limpistolen. De andra två limmade jag fast under, så att alla tre bildade en boll av blommor.

Det jag gillar med tygblommor som de från ljusmanschetter är att de är mer levande än pappersblommor. Kul att variera med.

Hoppas att ni fick lite ny inspiration att skapa efter.


Inga kommentarer: