onsdag 11 januari 2012

Vintern 2010-2011

 Hej

Denna månadens tema är vinter. Förra året hade vi massor av snö vid denna tiden på året. I år har vi nästan inte alls fått någon snö här på västkusten eller några skridskoisar.




Idag visar jag en Lo med ett foto, som är taget förra vintern när vi hade massor av snö. Okej kanske inte med norrlands-mått, men med västkustmått mätt.
Det var en solig dag och jag tog lite bilder i trädgården. Ibland tar jag lite bilder både inne och ute för att det är kul att se om några år hur det egentligen såg ut. Det är dessutom sällan som jag scrappar dem. Oftast tar man ju bilder på kalas eller når man besöker något turistmål, men väldigt sällan på sin vardagsmiljö.





Detta är ingen smart Lo att göra på en träff. Tur att den gjordes hemma ;-)
Jag började med att göra masker med en stans från Tonic Studios och sedan göra stjärnor med gesso och så på med lite "gessokladd". Efter det så fick Lon torka. Sedan på med lite spraymist och sedan fick Lon torka igen.
När det var torrt, så kladdade jag med akrylfärg utblandat med vatten. Efter lite träning så fick jag en bra svung på den blåa färgen och sedan skulle det torka igen. När allt var torrt så var det dags att sy en söm runt om, stämpla årtal och sätta fast alla lösa saker.

Det var allt för denna gången och glöm inte de enkla motiven. De kanske är de mest intressanta om några år ;-)

Ha det bra

2 kommentarer:

Mackan sa...

Vilken snygg lo och ditt kladdande blev ju verkligen lyckat.

AngelBitch sa...

Rålekker var den, også så mange flotte detaljer.. Digget de små snømennene jeg :-)