onsdag 4 januari 2012

Vinterblomma

Denna kusudamaboll gjorde jag till min faster och hennes man som present istället för en blomma då jag var där på den traditionella Annandag jul-lunchen.


Det syns knappt men bandet jag har genom bollen är svart. Snygg fotobakgrund jag har eller hur? :)

Jag har börjat på att göra en sån här boll sedan tidigare men inte blivit klar då jag inte hade likadana papper så det räckte.
Denna är gjord med ganska små papper, 5x5 cm, så det var lite pilligt men det gick bra. Mycket mindre papper bli nog för pilligt skulle jag tro.
Valde vintriga papper med snöflingor på, även om de inte direkt syns, utan att vara juliga.

Blev inspirerad av Ziro att ha små rosor mitt i blommorna och även ha ett band genom blomman med pärlor på längst ner. Perfekt så att man kan hänga upp den, antingen i granen eller i ett fönster eller nån annatsans där den passar bra.


6 kommentarer:

Anne/Scrappefruen sa...

Så utrolig nydelig!!!

Mia sa...

Jättevacker :)

AngelBitch sa...

Så utrolig fin.. Hmmm, hvordan lager man en slik en da tro ?

snojbi sa...

Underbart fin

Mackan sa...

Tjusigt! Ser väldigt pilligt ut, måste ha tagit lång tid?

Mikaela sa...

supersnygg!!!!