måndag 30 januari 2012

En enkel vinterlykta

Hej!

Här kommer mitt, Pysselmias första DT-inlägg :) Spännande, det är ju alltid lite pirrigt när man ska göra något för första gången...

Alla börjar vi väl längta efter våren, de första knopparna på träden, den där sköna värmen som äntligen letar sig tillbaka (har ni börjat drömma er bort? ;)
Får väl inse att det är ett tag kvar och snön som kom efter mycket om och men är nog här för att stanna ett tag.

För att skapa lite mysigt här hemma har jag gjort små vintriga lyktor. Det har visats många fantastiskt vackra lyktor på det senaste i bloggarna. Många av dem är ganska tidskrävande och pilliga, men min variant är både snabb och enkel. Passar mig perfekt som gärna scrappar snabbt!



Lyktan är 10 cm hög. Jag har bigat på var 5:e cm och sedan lagt till en centimeter i slutet så jag kan limma ihop lyktan. Jag har använt en Martha Stewartpunch som man kan puncha var som helst på pappret med - hur bra som helst! Sedan är det bara att dekorera och variera sig i olika varianter. Jag har limmat fast en fotdel på den här lyktan.


Som ni alla säkert förstår så är det givetvis ett elektriskt värmeljus jag använder, inget annat!

Så här mysigt såg det ut i söndagskväll vid middagsbordet;


Testa gärna att göra dessa lyktor, runda, fyrkantiga, långa, korta - ja, alla varianter....
Lämna gärna en länk i kommentaren om du testar på, vore kul att få se era varianter också :)

Ha det jättefint tills nästa gång!


5 kommentarer:

Päivi sa...

Ja du, -20 grader idag hos oss så visst börjar man snabbt att drömma om våren :)

En helt underbar lyckta!!! Verkligen fint dekorerat :) Och så härligt att få läsa ditt första inlägg här i SL-bloggen :)

Ha det bäst!

Wanel sa...

Jättefina! Blir riktigt sugen! Har ingen sån punch men borde kunna använda en Gazelle eller Siluette istället :)

AngelBitch sa...

Flott første innlegg :-)
Lyketen var supersøt. Må ut og se om jeg kan få tak på elektriske lys nå altså ;-)

Mackan sa...

Jättefint!

TinaLinn sa...

Wow så snyggt, undrar om jag inte måste testa detta =)