fredag 30 december 2011

DT-Presentation Mia / Pysselmia


Ditt namn, ålder och var bor du?
Jag heter Mia och är 33 år. Jag bor på Orust som ligger ca 1 timme från Göteborg. På forum kallar jag mig för mih-mih eller pysselmia.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Pysslat har jag gjort sedan jag var jätteliten i många olika former. Själva scrappandet har jag hållit på med sedan 2004/2005 och då var det mest LO´s som skapades. De sista åren har jag gjort mycket kort och alter.

Vad inspirerar dig?
Allt möjligt i vardagen. Burkar i mataffärer, presentkartonger från klädbutiker.... Framförallt inspireras jag av att kika runt i olika bloggar. Det finns så otroligt många duktiga scrappare som inspirerar mig.

När skapar du som bäst?
Jag skapar som bäst när jag har lite press på mig. När någonting måste bli färdigt! Har jag ett projekt på gång som inte är under tidspress blir det lätt liggande ett bra tag innan jag tar tag i det igen. Älskar att vara med i utmaningar, lite extra spänning liksom ;)

Hur organiserar du din plats?
Jag är lyckligt lottad som har ett helt eget scraprum. Jag är nog ganska pedantisk när det gäller att ha ordning och reda runt mig överlag. Likaså gäller mina scrapsaker. Försöker att ha blommor, knappar, brads mm sorterade efter färg, stämplar efter årstider mm... Jag finner mer ro till att scrappa om jag vet var sakerna finns hela tiden. Däremot under skapandets gång kan det var full kaos runt mig, men det ska det vara tycker jag :) Jag tycker det är lika roligt att ordna fina förvaringar till mina scrapsaker som att scrappa.

Vad skapar du helst?
Mitt skapande går i perioder. Jag gillar att skapa det som faller mig in just för dagen och tycker allt är lika roligt.

Varför är det roligt att scrappa?

Att scrappa är en härlig kombination av avslappning, kreativitet och att ha riktigt kul, därför är det den roligaste hobbyn man kan ha! Sedan är det väldigt kul att få kontakt med likasinnade från alla möjliga länder och att gå på inspirerande kurser som erbjuds av många butiker.

Din blogg:
www.pysselmia.blogspot.com

Vill passa på att önska alla ett riktigt Gott Nytt År!

Min partyhatt till nyårsfesten:

En liten nyårsbakelse till värdinnan:

8 kommentarer:

Anne/Scrappefruen sa...

Hei og velkommen til teamet!!

Kjekt å lese om deg og bli litt "kjent". Utrolig kul den hatten du har laget!

Päivi sa...

Välkommen till vårt gäng! Vilken underbar hatt du gjort!!!

Vi är så glada att du vill hänga med i vårt team :o)

Ha det bäst!

AngelBitch sa...

Så kos og lese mer om deg og... Superflotte ting du har laget.. Skal bli gøy og følge med på hva mer som kommer fra den kanten :-)

snojbi sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dej.
Kramis

Susy sa...

Härligt Mia och grattis!!!!!

KRAM SUSY

Mackan sa...

Välkommen!

BellaMio sa...

Både hatten och bakelsen är superläckra! Lycka till med ditt uppdrag...

Stephi sa...

jättefina båda två! Ska bli kul å se vad du hittar på