onsdag 30 november 2011

Färgkladd

I scrapbooking får man ibland utmana sig själv att göra något annat än man annars gör. Jag, Mackan,  som är förtjust i lugna bakgrundspapper, tänkte att jag skulle kladda med färg så att det blev lite mer action.
De här färgerna använde jag till den första lo:n: gesso, pan pastels och akrylfärger.


Gesso är ett roligt material att jobba med. Man kladdar ut den vita färgen på svart cardstock och gör mönster med till exempel punchinella och/eller kanten på ett glas. Det är bäst att låta det torka över natten.

Sedan börjar det roliga kletet. Jag blandade pan pastels och akrylfärger.

Så här blev slutresultatet.

Nu över till min andra kladdlo.
                               Det är också roligt att använda mist och distresser att kladda med.

Så här blev bakgrunden. 



Så här blev den andra lo:n. Jag duttade dit tre distress stains.

Scrappa på!


5 kommentarer:

Lina sa...

Visst är det roligt att kladda när man skapar :) Fina LOs!

Vaktmästarn sa...

Härliga glada layouter!

Annelie sa...

Coola, pan pastells är ju riktigt roliga att jobba med också!!!

Zima sa...

Va snygga bakgrunderna blev! Jag behöver träna på att använda mig mer av olika medium och det här var mycket bra inspiration! Tack! :)

AngelBitch sa...

Utrolig morsomt med egne bakgrunner.. Kreativt og bra.. :-)