onsdag 19 oktober 2011

höstiga bakgrunder

Som kladdaren jag verkligen är så tänkte jag visa lite roliga kladdiga bakgrunder idag. Först ett tips på att ta tillvara på hösten.

Här har jag plockat in saker som jag tycker var vackert ifrån tomten. Jag provade först att göra formar av pinnen samt svartvinbärsbladet. Jag gjöt sedan silkclay i dem och lät torka. Torktiden är ganska lång och låter man dem torka i formen tar det ännu längre tid. Jag har försökt att blåstorka dem men det slutade med att de svällde och blev missformade. Annars är det ett underbart roligt material att jobba med.

Jag tog sedan bladet och stämplade med brilliance gulddyna på en redan distressad bakgrund.

Jag avslutade med att ta en annan bladstämpel och la ett lager med dem ovanpå. Silkclay bladet gnuggade jag in med rub n buff (det går lika bra med rub on wax).

Till bakgrund nummer 2 använde jag mig av en teknik jag lärt mig ifrån tidningen craftstamper. Det är helt klart en favoritbakgrund.

Ta några sprayfärger och spraya på ett papper.Jag har använt mig av colorwash som har mycket pigment.

Sen tar du kvarnsalt och häller på på önskad plats. Efter detta sprayar du ett lager till och sen låt torka. Jag brukar alltid låta dem självtorka över natten.

När den väl har torkat gnuggar du bort saltet så får du en underbart vacker höstbakgrund. Detta går självklart att applicera på hela layouter eller delar av papper.

Här kommer hela mitt kort där jag lagt till en digistämpel från momanning.


Har du några frågor så ställ dem bara!

8 kommentarer:

Päivi sa...

Wow!!! Otroligt snyggt, blir helt mållös! Detta måste jag prova. Tack för härlig inspiration!!!!

Lina sa...

Jättefina och härliga. Jag gillar med att kladda. :)

Mackan sa...

Men så otroligt coolt! Måste prova det där med saltet.

Annelie sa...

Drottningen av kladd : ) Ur snyggt. Ja har inte kladdat på läääänge nu, kanske skulle ta mig en kladd sväng. Tack för ur ball inspiration!!!

Johanna1978 sa...

Helläckert! Båda korten blev skitsnygga.

Ingela G sa...

Det här verkar väldigt roligt! Får nog prova.
Mvh Ingela /kringlan

Stephi sa...

du e så härlig, full av så finurliga ideer. Gillar dit skapande skarpt! Men det vet du nog...haha

Anna sa...

Wow, det där blev verkligen urhäftigt! Det bara MÅSTE jag prova någon gång! =D Stort tack för tipset!