onsdag 28 september 2011

Maska med digitala stämplar



Precis som vanliga stämplar kan man maska digitala stämplar. Här visar jag mitt första julkort för i år. Kanske inte så där traditionellt julig men alla julkort behöver ju inte vara det, eller hur :o)

Att maska med digitala stämplar är, tycker jag, mycket mycket enklare än med vanliga. Du öppnar bara två bilder i ett och samma dokument och lägger dem lite omlott :o) Detta funkar för de alldra flesta digitala stämplar. Här har jag använt mig av ett steampunk hjärta som nyligen var en freebie hos våran just nu aktuella sponsor Sans Design. Till den har jag köpt denna så användbara blomma, även den från Sans Design.  Resultat ett mycket enkelt och pytte lite annorlunda julkort :o)

Ha det bäst!

7 kommentarer:

Stephi sa...

men va smart, att maska med diggisar! Puss på dej för ditt tips!!!Ett sånt snyggt hjärta. En sån vill jag ha

pojjo sa...

Wow läckert :D

Mikaela sa...

så snyggt kort.. jag gillar den diggisen!

Lina sa...

Supersnyggt som vanligt! :)

Mackan sa...

Så snyggt!

Ingela G sa...

Aha det måste jag prova. maska digitala stämplar. Hoppas nu bara jag får till det. Datorn och jag är inte alltid kompisar.
Tack Ingela /kringlan

Tjocka Tanten sa...

Så snyggt och inspirerande! ;)