måndag 26 september 2011

En stämpel kan användas på många olika sätt

Hej

Idag är det min tur att blogga med temat, stämplar. Jag tycker att det är kul när man kan använda en produkt till många saker och till många olika stilar :-)
På flera bloggar kan man se hur en motivstämpel blivit färglagd av flera olika personer, med helt olika stil och resultat. Idag ska visa hur jag använt en stämpel på flera sätt med helt olika resultat.
På första bilden så är rosen färglagd som som en vanlig motivstämpel med makers pennor. Sedan var jag inspirerad av grid-teknik och skar isär motivet i rutor.

På denna tavla så är samma stämpel använd runt kanten för att skapa en ram. För att matcha blommorna så är den stämplad i med brun dyna. För att skapa lite med liv i ramen, så är rosorna är slarvigt färglagda med en "dutt"
På denna Lon så är stämpeln använd till bakgrunden som först sprayades med hemmagjord mist i flera färger. Sedan färgade jag in stämpeln med blå färg och stämplade dit rosen på flera ställen.
På sista bilden så är bakgrunden först maskad och färglagd med Tim Holtz, victorian valvet och antique linen. Sedan är rosen och textstämpeln stämplad med walnut stain.

Hoppas detta inlägg har inspirerar dig att testa fler sätt att använda dina stämplar på.

Ha det bra

3 kommentarer:

Päivi sa...

Härliga!

Mackan sa...

Så kul! Nu är inte jag någon stor stämplare, men det här gav onekligen inspiration.

Lina sa...

Himla smidigt när man har såna användbara stämplar. :)