fredag 30 september 2011

DT-presentation Lena/Wanel

Namn, ålder, familj
Jag heter Lena Lindström och kallar mig Wanel på nätet. Min familj
består av min underbara man Håkan, vår son Samuel 4 år, min mans två
barn Sara 18 år och Jonatan 15 år samt goa familjehemsplacerade barn
som jag inte kan säga så mycket om men om ni ser blurrade ansikten på
någon skapelse så kanske det är någon av dom. Vi bor på Hammarö precis
utanför Karlstad.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Som för så många andra väcktes mitt intresse i samband med bildandet
av min familj och graviditet. Jag har scrappat sedan 2006/2007 och har
även hunnit med att ha en butik som nu är nedlagd. Jag har aldrig
kunant rita eller måla men nån liten kreativ ådra har nog funnits inom
mig ändå och när jag fann scrapbooking och kunde få plocka med fina
saker andra gjort och kombinera dessa för att skapa nått eget så kände
jag att Äntligen kunde även jag få skapa. Det har tagit mig några år
att känna mig nöjd med det jag gör men så har jag också haft några av
Sveriges bäste (enl mig) scrappare runt mig, som exv Tjocka tanten och
Mazzarins Maria-Therese.

Vad inspirerar dig?
Bloggar!!! Jag läser massor av bloggar! Både inom och utom sverige.
Jag älskar tekniker och tutorials, bara dom inte är långsamma :) Jag
har mer tid framför datorn eller iphonen än vad jag har vid
pysselbordet så jag gillar verkligen att läsa om scrapbooking och att
fönstershoppa i alla  möjliga webbutiker. Sen utvecklas jag av att
skapa med andra och att få feedback på det jag gör.

När scrappar du som bäst?
När barnen sover dvs efter 21 på kvällen. Eller på scrapträffar
faktiskt. Små som stora!

Var scrappar du?
 Hemma så har jag två stora skrivbord i ett hörn av vårt stora
vardagsrum som är min scrapplats.

Hur organierarar du din  scrapplats?
Jag saknar raka väggar där vilket gör att det mesta av mina saker står
på borden. Men en hylla har jag i alla fall och några tavellister samt
en jättefiffig (men inte så snygg) sortimentbyrå i trä. I den stoppar
jag smålådor från racco som jag sen kan packa med mig när jag ska bort
och pyssla.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag gör 95% layouter. Kort gör jag till husbehov eller utmaningar och
altrar gör jag när jag har anledning till det. Jag vill att det jag
altrar ska komma till användning.



Valde ut några layouter med mig på så får dom också bli en del i min presentation :)






Vill ni ser mer kan ni alltid kika in i min blogg: http://www.wanels.blogspot.com/

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Välkommen hit! och roiligt att läsa om dig.

Lina sa...

Varmt välkommen till vårt härliga gäng!