måndag 12 september 2011

DT inlägg. Stämpel inspiration

I dag tänkte jag/Annelie visa en stämplins teknik som jag tycker blir väldigt fin.

Material:
Stämplar, såklart : )
Distress dynor/dyna.(vattenlöslig dyna)
Glimmermist/vatten

Då börjar vi!


Börja med att stämpla med din färg, direkt på underlaget, i mitt fall en glas skiva, men vad som helst går ju bra bara det är ett glatt underlag. Spraya sedan med din glimmermist eller vatten över, så att du ser att färgen löser sig.


"Doppa" sedan din stämpel i färgen.
Och stämpla på ett papper.
Lätt som en plätt : )

Blir riktigt häftigt resultat.

Ser ut som man målat med vattenfärg.

Den här fixade jag lite mer på.

Så det blev ett kort.
Det var allt för mig idag.
Har du nån stämpel teknik som du vill dela med dig av. Skriv en direkt länk i kommentarer, så vi får se!
Frågor och andra kommentarer är givetvis också välkomna : )

HA EN BRA DA!!!


8 kommentarer:

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig bra ide :)) Takk for at du deler :)) Klem

Mikaela sa...

vilken mysig effekt det blev!

snojbi sa...

Så snyggt det blev

Päivi sa...

Gillar! Tack för inspirationen!

korvsson sa...

Jättecoolt! Tack för inspirationen.

NHL sa...

Häftigt! Gillas! :-)

Stephi sa...

snygt verkliegn!

pojjo sa...

Suuuper snyggt :D