onsdag 7 september 2011

Digitala stämplar

Idag tänkte jag visa ett kort med digital stämpel, närmare bestämt en Kenny K digital stämpel. 

Att använda sig av digitala stämplar är, tycker jag, ett roligt komplement till de vanligt handstämplade. En fördel med digitala är att du själv bestämmer vilken storlek du vill ha på motivet. Mitt motiv på, denna bild, valde jag att skriva ut i storleken 8,9 x 12,7 cm. Lite konstig storlek kanske :o) Denna storlek är en av de färdiga storlekar som kan väljas när du skriver ut med PhotoScape. Vill man så kan man givetvis även ange exakt storlek. Varför jag valde just den storleken är helt enkelt för att detta motiv skulle vara väldigt svårt att färglägga i mindre storlek

Vad använder du när du skriver ut digitala stämplar? Själv använder jag just PhotoScape. Den använder jag även när jag ska ändra storlek på foton, beskära dem osv osv. :o) (PhotoScape är ett gratis fotoredigerings program som du lätt hittar ute på nätet om du gogglar på namnet)
Ha det bäst! 


3 kommentarer:

Stephi sa...

så snyggt, gillar din färgläggning, den coola upphängningen av skylten.

Lina sa...

Häftigt kort!

Mikaela sa...

vilket läckert kort.. jag gillar de slitna nästan brända kansterna!