tisdag 9 augusti 2011

Tolkning av veckans färgutmaning

Idag är det tisdag och äntligen få visa mina blå/gröna projekt. De är olika från varandra så jag hoppas att något inspirerar just dig!

Först vill jag visa min LO. jag gör på tok för få sådana men det var inspirerande att få använda färgen som grund. Jag valde därför tre foton i sepia nyanser. Papperserien är Grafict 45 "once upon a springtime". Blommorna är i grunden vita. Jag köper nästan bara vita blommor då jag finner stora nöjet med att färga och stämpla på dem. nycklarna och kugghjulet är smält utee som jag blandat med samma pearlex som jag sprayat på blommorna för att få rätt nyans. Alla bokstäver är täckta med crackle accent.







Nu till mitt andra projekt som går mera en artjournalstil. Här har jag lekt med mina nya fina copicpennor som jag insåg inte var allt för lätta att måla med men ack så roliga. Motivet kommer från min favorit Octopode factory, helt i min lite udda smak. Annars har jag byggt grunden med akrylfärg, stämplat med akrylfärg, distressink och stazon ink. Jag har även testat rub ons vilket jag inte brukar använda. På dykarhjälmens fönster har jag haft glossy accent.







Önskar er en forsatt scrapinspirerande vecka!