tisdag 19 juli 2011

Tolknig av färgutmaningen

Hej

Här kommer min tolkning av veckans färgutmaning. Som accent har jag valt rosa. Det märktes bland mina papper att jag inte brukar skapa i gult. Efter mycket letande hittade jag två (!) gula mönsterpapper. Att hitta rosa, svarta och vita saker var mycket lättare:-)
Förpackningen var ett från början fyllt med lakrisal, men de är uppätna sedan länge ;-)
För att det ska vara lättare att öppna och stänga röret så dekorerade jag inte locket. Tycker att det svarta locket passar bra som det är till resten av burken och eftersom locket är litet så kommer man ändå bara pilla bort dekorationerna när man ska ta godis.

Textstämpel är från forma. Egentligen så är texten i en lång rad, men jag delade upp den i tre delar så att den skulle passa bättre på den svarta plattan.
Kantstansen är från Maya Road
Kaninen har legat på mitt skrivbord ett tag, men ny fick den en bra plats. Med blomman som den håller i handen så tycker jag att den passar bra till textstämpeln.
Wellpappbandet fästes med korsettsnörning i "ryggen".
Borde kanske ha limmat fast det också...om någon lossar snöret, men det får jag fixa då ;-)

Ha en bra sommardag

4 kommentarer:

Lina sa...

Vilken härlig tolkning! Alltid roligt att se lite altrat bland alla kort och LOs.

Päivi sa...

Själv använder jag också sällan gult. Verkligen fin tolkning!

Annelie sa...

Super toppen snygg!!!

Tina Andersson sa...

Kanon snyggt verkligen!