söndag 19 juni 2011

Sköna Söndag: Använd digitala stämplar

Hej hej på er allihop och trevlig och skön scrap söndag till er alla! Idag ska jag, Päivi, visa några kort jag gjort med digitala stämplar.

Handstämplat är alltid handstämplat, det kommer man inte över eller under :o) Men det finns många väldigt trevliga grejer med att använda sig av digitala stämplar. De tar lite plats på skrivbordet, är billiga, man får dem fort till sig och man kan skriva ut dem i den storlek man vill.

I kortet ovan har jag använt mig av Skogstokigas digitala ros. Jag skrev ut den i två olika storlekar, målade med ProMarkers och satte fast med dubbelhäftande tejp och 3d kuddar i två olika höjder. Resultatet blev en blombukett :o)


Även till detta kort har jag använt mig av Skogstokigas digitalstämpel. Fjärilarna är dock inte digitala utan vanliga handstämplade som är i setet Gorjuss - Flying above it all.


Och sista kortet jag visar har en Kenny K digitalstämpel.

Många av digitala stämplarna man köper får man direkt. Efter att ha valt ut vilken man vill ha och går till kassan, betalar så får man direkt en länk till bilden som man får ladda ner. Andra skickar per mail så fort mottagaren ser betalningen på sitt konto.

Har du inte provat på digitala stämplar men skulle vara sugen på att göra det så kan man även få gratis digitala stämplar på olika ställen. Bästa sättet att hitta dem är att Googla på "free digital stamps". Ett tips: Kenny K delar ut en ny varje månad och Meljens Design har måndagar.

Idag är dessutom sista dagen för att vara med på vår nationaldagstävling där du kan vinna just digitala stämplar :o) Så än hinner du :o)

Ha det bäst!

Inga kommentarer: