söndag 5 juni 2011

Sköna Scrapsöndag - Stämpla bakgrund/motiv

Denna första söndagen i juni tänkte jag, Lina/Pyssellina, visa hur man kan använda stämplar lite som bakgrund men ändå motiv. Det lät kanske lite konstigt men jag vet inte riktigt hur jag ska försklara det hela. :) Tror ni förstår när ni ser bilderna.

På denna tagen har jag stämplat en text som bakgrund. Använde svart och grå Momentopennor för att färglägga stämpeln.


Här har jag stämplat några swirls med en svart stänmpeldyna men som blir mer grå när man använder den. Detta gillar jag ibland och gör medvetet för att inte få så starkt tryck.


Längst ner till höger stämplade jag två blommor, samma motiv men två olika distressfärger.


Ännu ett kort med lite svaga swirls på.


Hur använder du dina stämplar utan att färglägga dem?
Lägg in en länk i linkyn så vi får se och bli inspirerade.




Inga kommentarer: