fredag 17 juni 2011

Fredagsskissen (v24)- Sofia/Jozie


Vem är du?
Jag heter Sofia Eriksson och är 35 år. Jag bor ensam i en trerumslägenhet i Sollentuna. På forum kallar jag mig Sofia/Jozie.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag blev sjukskriven på sensommaren 2007 och efter att ha surfat runt i diverse bloggar på ”shabby chic” (inredning) så dök ordet ”scrapbooking” upp i mitt bakhuvud. Jag googlade, hamnade på Scrappiz och vände i dörren, kikade vidare och hamnade på Svensk Scrapbooking där jag fastnade. Jag var aktiv på forumet i kanske en månad innan jag scrappade mitt första alster.

Vad inspirerar dig?
Jag blir inspirerad av fina papper och fina stämplar. Jag surfar runt en del i bloggar, och säkert fastnar saker i minnet som jag sedan gör om till något eget. När det gäller utmaningar så inspireras jag av utmaningar där man har stor frihet för sitt eget skapande. Jag har svårt för väldigt styrda ”får – får inte”-utmaningar.

När scrappar du som bäst?
Jag scrappar bäst och mest när jag är på träff. Jag kan skapa hemma också, men då är det ofta så mycket annat som ska göras så att scrappingen hamnar i skymundan.

Var scrappar du?
När jag i somras tog beslutet att flytta från Gävle till Stockholm, så bestämde jag mig för att bo i minst 3 rum och kök. Jag bor nu i en trea på 86 kvadrat och har ett av sovrummen som pysselrum. Så, jag scrappar antingen i mitt pysselrum, eller på en scrapträff.

Hur organierarar du din scrapplats?
Jag gillar att ha de saker jag använder mest nära till hands och synliga. Jag har lådor från IKEA med papper i, blommor i sorteringsbackar upphängda på väggen. Stansar på hyllor på väggen. I övrigt så är det ett organiserat kaos där jag skapar.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag scrappar allra helst kort och ser mig som en kortmakare. Jag skulle gärna göra flera layouter, men jag saknar bra fotoobjekt.

Varför är scrapping så roligt?
När jag scrappar så glömmer jag allt annat. Det är en underbar oas som man kan kliva in i när helst man önskar. Det är den perfekta hobbyn, för mig.

Sofias blogg
http://sofiascrap.blogspot.com


Sofias härliga skiss


Sofias tolkning

3 kommentarer:

Annelie sa...

Härligt kort och en rolig skiss!!!

DeadUntilDark sa...

Åh, vilket himla fint kort. Och jag gillar skissen. :)

Hege sa...

Härlig inspirerande och lättscrappad skiss :) Har gjort en Lo med skissen som underlag
/Hege
http://hegejonsson.blogspot.com/2011/06/skrappaloss-fredagsskiss-v-24.html