fredag 10 juni 2011

Fredagsskissen (v23)- Jennie Wiman

Nu är sommaren här, och med den skolavslutningar och sommarlov. Hoppas du får sköna scrapstunder mellan bad och glassar. Vi har fått besök av Jennie Wiman idag som inspirerar oss med en härlig skiss.
Ps. Om du behöver nå oss på ScrappaLoss, så har vi en ny mailadress: scrappaloss@gmail.com.

Hej Jennie, vem är du?
Jennie heter jag är 34 år. Jag bor i Delsbo (ligger ca 3 mil utanför Hudiksvall) med mina döttrar som jag har varannan vecka samt mn katt Lotus.
Jag håller mest till inne på Svensk Scrapbooking, ja det är jag som är Jenniiz.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Jag har alltid gjort Grattis kort så länge jag kan minnas. Men hösten 2007 när jag skulle göra ett grattis kort till min fd så kom jag i kontakt med scrapbookings underbara värld - såg hur mycket det egentligen finns. Ja, sen blev jag fast.

Vad inspirerar dig
Allt möjligt, men mest är det ifrån alla våra underbara scrapbloggare.

När scrappar du som bäst
Jag scrappar som bäst när jag fått undan alla måsten. Får mest gjort om kvällarna när mina döttrar sover. Men det är väldigt mysigt att få sitta å scrappa med döttrarna oxå, tror de har fått en åder av mamma på scrapping ;-)

Var scrappar du
Jag sitter vid köksbordet, för jag har ingen speciell plats. Men planerna finns att jag ska göra ett hörn i mitt sovrum, ska dit med ett skrivbord och sätta upp några hyllplan på väggen ovanför. Blir nog bra när allt blir klart.

Hur organierarar du din scrapplats
Men har en hylla (en sådan hylla från golv till tak) i mitt sovrum som jag har organsierat med lådor och så står det utanpå vad det är i dom.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Jag scrappar helst kort och gör alter.
Har aldrig gjort en LO, men suget på det börjar oxå komma i mej. Så det kommer jag oxå hugga mej in på ;-)

Varför är scrapping så roligt
Bara att få se hur folk blir glada när jag gjort något kort eller alter säger allt. De gör det att det blir så mycket roligare att scrappa. Nu när jag mått dåligt så har scrappingen varit min terapi, så får jag utlopp för min kreativitet. Scrapping är absolut mitt balsam för själen!!!

Din blogg
http://jenniizpyssel.blogspot.com/

Jennies skiss & tolkning:


Låt dig inspireras av Jennies skiss och kort! Lämna en kommentar med länk till ditt alster så får visas ditt bidrag på bloggen nästa måndag! Ha en go helg!

1 kommentar:

Hege sa...

Hej,
Jag har gjort en tolkning av skissen. en kul skiss att jobba efter. enkel, men ändå inte på något vis...
Här kan ni se min LO http://hegejonsson.blogspot.com/2011/06/en-layout-fran-skiss.html