fredag 3 juni 2011

Fredagsskissen (v22)- Annelie Åberg

Varmt välkommen Annelie till ScrappaLoss.

Det ska bli ett nöje att få skapa efter din härliga skiss.


Välkommen! Vem är du?
Annelie heter jag och är 34 år ung : ) Jag bor på landet med min sambo, hans dotter varannan helg och tre hundar. Det är jag som är skräpan, håller mest till på Svensk Scrapbooking.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Jag började att scrappa på "riktigt" för ca 1 1/2 år sedan. Jag var hem till en kompis som hade börjat lite smått och hon berättade att vi hade en scrap book butik i stan. Jag åkte dit på vägen hem. Jösses va me prylar d fanns. Papper, flaskor, burkar, blommor dekosar av alla slag. Jag blev tok inspirerad, men fattade inte så mycket av hur jag skulle använda allt till. Började googla och hamnade på SS forum där jag fick massor med hjälp och svar på mina frågor.
Annars har jag nog pysslat med det mesta, målat porslin, korgar, virkat, sytt, drejat, akvarell och olje målning och ofta gjort "layouter" när någon fyllt år och så, fast jag visste ju inte att jag scrappade då : )

Vad inspirerar dig?
Bloggar och you tube är två stora inspirations källor.

När scrappar du som bäst?
När jag har gjort alla måsten för dagen, då kan jag sätta mig och pyssla i flera timmar.

Var scrappar du?
Jag har turen att ha ett eget liltet rum som jag har fixat till med div gamla bord och hyllor. Toppen!

Hur organierarar du din scrapplats?
Organiserar? Hm ja d skulle jag vilja kunna : )
Jag har saker som jag använder ofta direkt framför mig, som distress dynor, pennor, saxar och lim och sånt. Sen har jag mina hyllor direkt till höger om mig så jag bara kan sträka ut armen när jag behöver något. Måste få tag i grejerna snabbt när jag kommer på nått bra, annars glömmer jag lika fort som jag kom på det.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag scrappar helst LO:S och mini album. Men jag altrar allt mer och försöker bli bra på att göra kort.

Varför är scrapping så roligt?
Scrapping är som balsam för själen. Och man kan göra vad och hur man vill. Man kan använda så många olika metoder och medium. Kladda och trixa, det bara är så rligt och befriande på nått sett.

Din blogg?
http://scrapannelie.blogspot.com

Annelies skiss & tolkning:



















Teamets tolkning:





7 kommentarer:

Annelie sa...

Å vilka fina toklningar. Tack för att jag fick vara med, jätte skoj!!!

unni's scrappeboble sa...

Såååå kjekt å lese om deg Annalie, skikkelig herlig Lo du har laget IGJEN :D Klem

smuulan sa...

Toksnyggt Annelie!
Kram!

Susy sa...

Jätte snyggt, som vanligt Annelie!
Du är så otroligt duktig!!!!!

KRAAAAAAAAAAAM
SUSY

pojjo sa...

Åååhh tok fin skiss och lo´s men ännu snyggare tjej :D Va fin du är vännen min
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Vilken underbar LO! Din skiss ser också jätteläcker ut! :)

Kellis sa...

Fredagsskissen var jättefin och vilka härliga färger det var på LO´n till!! Man blir ju så sugen att scrappa men att barnen ska vara vakna såhär sent på dagen!*blinkar*

/Kathleen